Trwałe zaistnienie w świadomości użytkowników internetu wymaga stałej pracy nad pozycjonowaniem publikowanych treści. Można uzyskać ten efekt zarówno poprzez płatne reklamy jak i organiczne wyniki wyszukiwania.
Te ostatnie będą zachowane na wysokim poziomie, pod warunkiem stałego nasycania strony wartościowymi i dobrze skomponowanymi (pod względem występowania słów kluczowych) treściami oraz zapewnieniem odpowiedniego zaplecza pozycjonerskiego. Co to takiego? Jest to zbiór stron, na których znajdują się odwołania do promowanej witryny. Powiązania powstają za pomocą linków oraz innych odwołań, wplecionych w wysoką merytorycznie treść.
Zaplecze pozycjonerskie można także uzupełnić o funkcję newsletter, która będzie poszerzała bazę adresów e-mail a stąd prosta droga do utworzenia ściśle określonej grupy docelowej, czytelników zainteresowanych proponowanymi treściami. Dobrym przykładem takiego działania jest założenie wartościowego merytorycznie bloga, który dostarczy czytelnikom poszukiwanych treści i pozwoli nawiązać z nimi lepszy kontakt, ułatwiający późniejszą sprzedaż produktów czy usług.