Czym jest remarketing i jak działa?

Często zdarza się tak, że poszukujemy w sieci informacji na temat jakiegoś produktu i odwiedzamy np. stronę sklepu na której można go kupić. Chwilę później w reklamach displejowych (wyświetlanych na dowolnie odwiedzanych witrynach) , powraca do nas informacja o tym produkcie, który właśnie teraz jest dostępny np. w promocyjnej cenie.

remarketingTo właśnie remarketing. Jest on rodzajem kampanii reklamowej, która opiera się na informacjach o naszych zainteresowaniach. Skąd czerpana jest wiedza na ten temat? Popularne cookies oraz inne sposoby gromadzenia danych o użytkownikach, pozwalają markom na docieranie do swoich potencjalnych klientów. Zamiast wyświetlać reklamę np. hotelu dla psów wszystkim użytkownikom sieci, lepiej zoptymalizować jej koszty i skupić się na tych osobach, które wpisywały w wyszukiwarkę nazwę Twojej formy bądź słowa kluczowe, związane z jej działalnością.

Ktoś odwiedził Twój sklep internetowy ale nie sfinalizował zakupów? To najlepszy potencjalny odbiorca reklamy. Możesz mu się przypomnieć i sprawić, iż zamarzy o kupnie rzeczy którą wcześniej oglądał. Pamiętaj, trafność przekazu to główny filar dobrej kampanii reklamowej.