Zalety prowadzenia bloga branżowego

Dotychczas blogi były kojarzone wyłącznie z prywatnymi inicjatywami, jednak teraz stanowią one bardzo skuteczną taktykę marketingową umożliwiającą dotarcie do szerszego grona nowych klientów. Publikowanie na stronie lub blogu firmy wartościowych tekstów, zawierających dużą ilość słów kluczowych zgodnych z hasłami w wyszukiwarce, przyczyni się bowiem do lepszego jej pozycjonowania.

Dzięki temu osoba poszukująca informacji łatwiej trafi na stronę firmy, co w konsekwencji może wpłynąć na chęć skorzystania z jej oferty. Publikowanie przez markę wartościowych tekstów tematycznie dopasowanych do swoich usług i produktów, pozwala na stworzenie wiernego grona czytelników. Z drugiej strony wykorzystywane frazy mogą nie spowodować wysokiego pozycjonowania, ale ze względu na istotne treści zachęcić do udostępniania wpisu dalej i napędzania tym samoistnej reklamy. Funkcjonowanie fraz zależy również od rodzaju bloga. Stworzenie go na domenie lub stronie internetowej firmy powoduje, że słowa kluczowe będą prowadzić wprost na stronę.

Natomiast osobna domena pozwala na oddzielenie treści od działalności konkretnej firmy, przez co nie ma to dużego wpływu na SEO. Zaletą jednak takiej techniki jest łatwe pozycjonowanie, ponieważ można wykorzystać do niego wszystkie dostępne metody. Innym natomiast rozwiązaniem jest blog na subdomenie, pozwalający na: zespolenie większej liczby linków z frazami, szerszy zakres tematyczny i analizę czynników za pośrednictwem, których wpis pozyskuje czytelników.