Akcje promocyjne i informacyjne, wysyłane za pośrednictwem e-mailów mogą być jednymi z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta pod warunkiem, że będą odpowiednio skonstruowane i trafnie dedykowane.
Oparte na kontaktach pozyskanych przez newslettera, będą stosunkowo proste, ponieważ z założenia, klienci którzy pozostawili namiar na siebie, są zainteresowani Twoją ofertą. Jednakże i tutaj istnieje ryzyko, iż organizowane akcje nie będą w pełni odpowiadały ich potrzebom (np. prowadząc sklep zoologiczny będziesz reklamował karmy dla kotów a informacja ta dotrze do właścicieli psów). Warto pozyskać jak największą ilość danych o swoich klientach i wysyłać im wyłącznie te treści, które mogą ich zainteresować. Tutaj kolejna uwaga – przeładowanie odbiorcy nadmiarem informacji może wywołać odwrotny skutek i zniechęcić go do firmy.
Niezaprzeczalnie ważną kwestią jest także tytuł wiadomości. Chwytliwy i intrygujący będzie zachęcał do zapoznania się ze szczegółami. Jeżeli obiecuje zniżkę bądź inne korzyści, także może zostać zauważony. Równie istotny jest adres z jakiego pochodzą maile (a raczej podpis nadawcy, wyświetlający się klientowi). Muszą być one na tyle starannie wybrane, by skrzynka pocztowa nie uznała ich za SPAM. Liczne programy do obsługi mailingowej znacząco usprawnią organizowanie poszczególnych akcji promocyjno – informacyjnych.