Remarketing

Remarketing jest swego rodzaju reklamą, używaną w kontekście kampanii Google AdWords. Polega ona na powtórzeniu przekazu reklamowego danemu użytkownikowi, który wcześniej odwiedził naszą stronę internetową, bądź interesował się oferowanym produktem lub usługą.

Reklamy tego typu pojawiają się na stronach internetowych partnerów Google, czyli najbardziej popularnych witrynach informacyjnych, plotkarskich, muzycznych, kosmetycznych, sprzedażowych i wielu innych, docierając aż do 92% użytkowników Internetu. Przyjmują one formę kolorowych banerów, reklam multimedialnych lub krótkich filmów video. Mają one zachęcić do ponownego odwiedzenia strony, a docelowo do złożenia zamówienia. Zasada działania reklam tego typu jest bardzo prosta i wiąże się z bardzo popularnymi ostatnio „ciasteczkami”. Kiedy internauta wchodzi na określoną witrynę, Google umieszcza plik cookies w przeglądarce.

Po jej opuszczeniu i odwiedzeniu jednej ze stron wyżej wspomnianych, plik cookies uruchamia wyświetlenie reklamy. Użytkownik ma wtedy możliwość kliknięcia w baner, który automatycznie przenosi go na stronę.