Podczas korzystania z usług ulubionego sklepu lub restauracji często wyrażamy zgodę na informowanie nas o promocjach i innych atrakcyjnych okazjach. W ten sposób zgadzamy się na powiadomienia wysyłane przez stronę www poprzez przeglądarkę internetową.
Natomiast jakie one mają znaczenie dla konkretnej firmy? Bardzo duże, ponieważ powiadomienia push określane także jako notyfikacje umożliwiają im łatwiejszy kontakt z klientem i zachęcenie go do ponownego skorzystania z usług. W ten sposób odbiorcy komunikatu w łatwy sposób mogą przekwierować się na stronę, aby zapoznać się na niej z asortymentem i ofertą. Ważne przy tym jest jednak to, aby wysyłać powiadomienia, które zachęcą do odwiedzenia i będą ciekawe dla klienta. Szczególnie jednak warto zwrócić uwagę na porę w której wysyłane jest powiadomienie push.
Powszechnie najczęściej odczytywane są one bowiem w godzinach 18:00-21:00, ale można także dopasować się do godzin w których dany klient najczęściej korzysta z naszej strony. Odpowiednia pora i interesujący komunikat nie ma jednak znaczenia w momencie kiedy odbiorca nie jest w stanie skorzystać z usług. Warto, więc zastosować specjalną funkcję geolokalizacji, dzięki której można wysyłać notyfikacje, gdy dana osoba znajduje się w pobliżu np. Restauracji.