W Internecie od jakiegoś czasu tematem numer jeden jest aplikacja Pokemon Go, na punkcie której oszalał niemal cały świat. O co dokładnie chodzi i czy można Pokemony wykorzystać do promocji swojego biznesu?
Pokemon Go to gra, która w naprawdę bardzo krótkim czasie okazała się światowym fenomenem. Grają w nią niemal wszyscy, bez względu na wiek. W grze wcielamy się w rolę trenerów małych, fantastycznych stworków. Najpierw jednak musimy je złapać… A pokemony kryją się niemal wszędzie: na ulicach, w parkach, sklepach, biurach oraz wielu innych, nieoczywistych miejscach. Gra wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której na ekranie gracz widzi zdecydowanie więcej niż ,,normalnie”. Przemierzając ulice w poszukiwaniu Pokemonów wybrać możemy się do tzw. PokeStopów, czyli miejsc, gdzie zdobyć możemy przydatne w grze przedmioty i akcesoria. Jeśli posiadamy już wystarczającą ilość świetnie wytrenowanych stworków to możemy udać się do Gymu, czyli wirtualnej areny,i stoczyć bitwę z innymi użytkownikami. Aplikacja może nie tylko dostarczać wspaniałej zabawy ale również pomagać lokalnym przedsiębiorcom w promocji biznesu. Jeśli np. w okolicy naszej kawiarni znajduje się PokeStop, to możemy liczyć na dużą liczbę dodatkowych gości. Właściciele firm mogą również pochwalić się zdjęciem Pokemona wykonanym w ich lokalu. Opublikowanie go w mediach społecznościowych z pewnością bardzo szybko przyciągnie w to miejsce innych graczy. Przedsiębiorcy mogą również zaproponować graczom specjalne zniżki lub stworzyć miejsca w których będą oni mogli bezpłatnie podładować telefon.
Pomysłów na wykorzystanie fali popularności gry Pokemon Go w promocji własnego biznesu jest oczywiście więcej. Warto śledzić newsy dotycząc aplikacji, ponieważ wydawca planuje stworzyć w najbliższym czasie specjalny program partnerski dla firm połączony z płatnymi formami reklamy.