Osoby posiadające własną stronę czy sklep internetowy z pewnością nie raz słyszały o pozycjonowaniu i jego roli. Generalnie jest to skomplikowany i długotrwały proces, który ma zapewnić witrynie jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem coraz większą uwagę przywiązują do pozycjonowanie lokalnego. Na czym ono polega?
Wyszukiwarka Google podczas korzystania z niej wykorzystuje informacje o położeniu użytkownika. Robi to po to, by wyświetlić najbardziej pasujące wyniki. Jeśli mieszkamy w Poznaniu i w pasek wyszukiwania wpiszemy frazę ,,sklep wędkarski” To Google pokaże nam listę sklepów w naszej najbliższej okolicy, a nie np. we Władysławowie. Takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne, ponieważ dzięki temu od razu otrzymujemy interesujące nas informacje. Każdy użytkownik może w dowolnym momencie sprawdzić jaka aktualna lokalizacja jest do niego przypisana oraz dokonać jej zmiany. Informacje oraz opcje te widoczne są na samym dole strony z wynikami wyszukiwania. Według badań dzięki pozycjonowaniu lokalnemu można nie tylko skutecznie zwiększyć ruch na stronie, ale i sprzedaż. Dzieje się tak dlatego, że zdecydowana większość osób, która wyszukiwała lokalnie działających firm, później korzystała z ich usług. Pozycjonowanie lokalne to zatem doskonały sposób na promocję oraz rozwój niewielkich firm o lokalnym zasięgu.