Social media są obecnie wykorzystywane do promowania marek i zdobywania nowych klientów przez zdecydowaną większość firm. Uważa się, że posiadanie profili na portalach społecznościowych jest obowiązkowe. Wielu właścicieli firm, którzy zdecydowali się na samodzielną promocję swojego biznesu zapomina jednak, że social media to nie tylko Facebook.
Rozwój mediów społecznościowych cały czas trwa i na rynku systematycznie pojawiają się nowe portale czy aplikacje. Oprócz Facebooka firma może posiadać swój profil również w takich serwisach jak Twitter, Google +, Pinterest czy oczywiście You Tube. Nie należy zapominać również o coraz popularniejszych aplikacjach mobilnych. Tutaj prym wiodą Instagram oraz Snapchat. Wszystkie te serwisy oraz aplikacje różnią się między sobą i firmy powinny pamiętać, że nie każdy kanał komunikacji z klientem będzie dla nich odpowiedni. Trzeba przede wszystkim kierować się grupą użytkowników do których chcemy dotrzeć, naszym profilem działalności oraz możliwościami. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na nakręcenie profesjonalnego filmu na You Tube, to lepiej zrezygnujmy z tego kanału. Wrzucanie produkcji nakręconych średniej jakości kamerą w smartfonie może tylko popsuć reputację marki. Jeśli chcemy dotrzeć do profesjonalistów z naszej branży to doskonale sprawdzi się Google + lub LinkedIn. Jeśli chcemy pozyskać stosunkowo młodych odbiorców naszych usług czy produktów to warto postawić na Instagrama lub Snapchata.
Wybór kanałów komunikacji z naszym klientami jest naprawdę sporo. By wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach warto korzystać z kilku serwisów. Pamiętajmy tylko o ich odpowiednim doborze.