Kim jest Influencer?

Określenie „influencer” zostało spopularyzowane w Polsce kilka lat temu, zatem jest to pojęcie dość nowe. Przybyło do nas z zachodu i w największym skrócie oznacza osobę wpływową, znaną i lubianą przez internautów.

Influencer zajmuje się wstawianiem do sieci postów lub filmików różnego typu. Posiada on bloga, vloga, konto na YouTube, Instagramie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym. Poprzez konsekwencję działania oraz kreatywne pomysły, buduje on grupę lojalnych odbiorców, z którymi zwykle łączy go sposób spędzania wolnego czasu lub zainteresowania. Zyskując popularność staje się bardziej wiarygodny. To z kolei wykorzystywane jest przez reklamodawców – pozytywna opinia influencera jest czasem bardziej owocna niż najlepsza kampania budżetowa. Stąd właśnie wziął się zwyczaj rozsyłania przez firmy tzw. paczek PR-owych. Firma wysyłając swoje produkty znanej osobie liczy na ich pozytywną ocenę. W efekcie, fani influencera chętniej sięgną po ten produkt w sklepie.
Warto jednak wspomnieć, że nie wszystkie opinie pojawiające się w internecie są szczere i prawdziwe.