Każdy właściciel sklepu internetowego chce, by jak największa ilość osób, która odwiedza jego witrynę dokonała zakupu. To właśnie jest wskaźnik konwersji, który określa ilość dokonanych transakcji w stosunku do ogólnej ilości wizyt na stronie. Czasami jednak wizyt w sklepie jest bardzo dużo, a zrealizowanych koszyków niewiele. Jak temu zaradzić?
Przede wszystkim należy sprawdzić czy cały proces zakupu jest prosty i funkcjonalny. Może zbyt duża ilość kroków odstrasza potencjalnych klientów, a może według wielu z nich cały proces jest zbyt skomplikowany? Warto przykładowo wprowadzić opcję zakupów bez rejestracji. Nie zmuszajmy klientów do zapisania się do newslettera czy zakładania konta, ale możemy zachęcić ich do tego np. dodatkowym rabatem czy zniżką. Niezwykle ważna jest również wizualna strona zakupów w naszym sklepie. Formularze zakupowe powinny być proste i czytelne. Zbyt duża ilość informacji czy grafik mogą odstraszyć klienta i sprawić, że porzuci koszyk. W sklepie internetowym kluczową rolę odgrywają karty produktów. Zadbajmy o szczegółowe i unikalne opisy, które zachęcą do zakupu. Pamiętajmy również o wysokiej jakości zdjęciach, które pokazują produkt z wielu perspektyw. Klient w sklepie internetowym nie ma możliwości obejrzenia produktu ,,na żywo”, więc zdjęcia odgrywają w tym przypadku kluczową rolę. Warto wprowadzić w sklepie jak najwięcej form płatności za zakupy oraz form dostawy. Według badań wiele osób rezygnuje z transakcji, jeśli nie może zapłacić za nie w preferowany przez siebie sposób. Dobrym pomysłem jest również wprowadzenie darmowej dostawy w przypadku zakupów za określoną kwotę.