Jak trafiać do konkretnych pokoleń klietnów? – Pokolenie X, Y, Z

Pokolenie X, Y, Z to kolejno: osoby urodzone w drugiej połowie XX wieku, Milenialsi urodzeni w latach 80. i 90. oraz najmłodsi użytkownicy urodzeni po roku 2000. Pokolenie X albo uwielbia technologię, albo od niej stroni.

Najłatwiej dotrzeć do nich poprzez e-maile, chętnie reagują na zniżki i promocje, przywiązują się do marki i bardzo często korzystają z Facebooka. Na ich decyzje mają jednak często wpływ ich dzieci, czyli pokolenie Y – Milenialsi. Na nich z kolei bardzo działa tzw. storytelling oraz różne social media. Lubią kontaktować się z firmami za ich pośrednictwem, angażować się w różne akcje, używają hasztagów, udostępniają informacje o zbiórkach, konkursach, pomocy innym oraz zwierzętom.

Bardzo ważne jest, by do pokolenia Y kierować spersonalizowaną reklamę opartą na wartościach, które wyznają. Z kolei pokolenie Z, czyli urodzeni po roku 2002, korzystają z Facebooka, Instagramu, Netflixa, YouTube i innych. Reklama dla nich powinna być naturalna, mają oni już przesyt celebrytów i idealnych modeli. Cenią autentyczność, preferują indywidualne podejście do klienta, toteż oferta czy promocja powinna być spersonalizowana.