Firmy, które zaczynają promocję swojej działalności w internecie w pierwszej kolejności powinny skupić się na rzeczach, które mogą wykonać same bez potrzeby zlecania ich profesjonalnym agencjom. Jedną z takich rzeczy jest zdecydowanie dodanie swojej firmy do Google Maps.
To powszechnie już znana usługa, która pozwala na przeglądanie map z całego świata. Możemy oglądać je w trybie klasycznym, satelitarnym i bardzo popularnym ,,stree viev”. Ten ostatni pokazuje dane miejsce z perspektywy zwykłego przechodnia. Jeśli widzieliście kiedyś na ulicach miasta samochód koncernu Google obładowany urządzeniami do rejestracji do otoczenia to sprawdźcie koniecznie czy nie zostaliście właśnie uwiecznieni na mapach. Ale mapy od Google to znacznie więcej. Nanoszone są na nich obiekty użyteczności publicznej, takie jak kina, restauracje, sklepy, ale również prywatne przedsiębiorstwa. Dodając się do map zyskujesz możliwość dotarcia ze swoimi usługami do szerokiego grona odbiorców. A jakie są inne korzyści?
Przede wszystkim dzięki mapom od Google możliwe jest wyszukiwanie nie tylko adresów, ale i firm z danej branży. Jeśli na przykład wpiszemy w pasku wyszukiwarki frazę ,,sklep z butami Poznań”, na mapie zostaną wyszukane wszystkie sklepy obuwnicze, które są w bazie Google. Jeśli natomiast zawęzimy kryteria i wpiszemy konkretny sklep to od razu wyświetlone zostanie jego położenie na mapie oraz pełny adres z danymi kontaktowymi. Dodając swoją firmę do map zyskujemy również możliwość na odkrycie nas przez zupełnie przypadkową osobę. Firmy są bowiem wyświetlane na mapach przez cały czas. Odpowiednio powiększając daną ulicę widzimy wszystkie przedsiębiorstwa, które na niej działają. I tak osoba szukająca dojazdu lub restauracji trafi a na naszą firmę. Dodanie się do map od Google poprawia również prezentację naszej wizytówki. Po wpisaniu nazwy naszego przedsiębiorstwa od razu wyświetla się też mapka z zaznaczeniem siedziby oraz danymi adresowymi. Pomaga to klientom w kontakcie. Dodatkowo po dodaniu do map nasza firma może być oceniana przez użytkowników w skali od 1 do 5 gwiazdek. Ocena ta jest również wyświetlana w wynikach wyszukiwania.
Korzyści jest zatem naprawdę wiele i biorąc pod uwagę, że niewiele firm (nie wiedzieć czemu?) dodało się do Google Maps, warto wyprzedzić konkurencję i zrobić to jak najszybciej.