Własne blogi stały się nieodzownym sposobem promowania marki. Firmy, które je prowadzą są postrzegane jako bardziej profesjonalne, zaangażowane i podążające za potrzebami współczesnych klientów. Jeżeli na dodatek, dzielą się swoją specjalistyczną wiedzą, udostępniając przyjazne w odbiorze treści, to mogą liczyć na znacznie większe zainteresowanie internautów.
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? Po pierwsze udowadniasz w ten sposób, iż jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i pokazujesz odpowiednią kulturę organizacji przedsiębiorstwa, które skupia się nie tylko na wypracowywaniu zysków. Kolejna kwestia to budowa bliższych relacji z klientami, którzy być może zainspirują się wpisami, znalezionymi na blogu i zwrócą uwagę na Twoje usługi bądź produkty.
Trzecią, ważną kwestią jest widoczność strony dla wyszukiwarek. Jeżeli będą się na niej pojawiać stale nowe i co najważniejsze, wartościowe wpisy, to można liczyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Firmy prowadzące blogi są również lepiej postrzegane przez potencjalnych pracowników.