Jeśli prowadzisz firmę i posiadasz stronę internetową (a zakładamy, że tak jest) to pewnie spotkałeś się z możliwością jaką jest prowadzenie bloga firmowego. Zastanawiasz się po co miałbyś to robić i jakie to przynosi korzyści? Już odpowiadamy.
Blog firmowy to jedna z zakładek (kategorii), która może znaleźć się na Twojej stronie i przynosić szereg korzyści. Oczywiście pod kilkoma warunkami. Blog, na który regularnie wrzucane są wpisy utwierdza potencjalnego klienta w przekonaniu, że firma działa, rozwija się i ma się dobrze. „Obumarły” blog lub taki, na który treści wrzuca się raz na jakiś czas może sugerować, że przedsiębiorstwo nie radzi sobie na rynku. Poza tym dobrze jeśli blogi firmowe umożliwiają komunikację między firmą i Klientem. Wpisy na takiej witrynie muszą być jednak wartościowe, interesujące i dobrze jeśli wzbudzają emocje oraz odnoszą się do aktualnych wydarzeń. Dzięki temu budujemy historię marki, stajemy się wiarygodni i przekonujemy Klienta, że znamy się na swojej dziedzinie. Poza tym prowadzenie bloga firmowego to znakomita możliwość do podskoczenia w wyszukiwarce Google. Umiejętne wplecenie fraz kluczowych oraz linków do tekstu to świetny sposób na nienachalne pozycjonowanie strony pod kątem SEO.