Reklama w telewizji towarzyszy nam od wielu lat. Z biegiem czasu oczywiście spoty reklamowe bardzo się zmieniały. Część firm zdecydowała się na prowadzenie kampanii w sposób humorystyczny. Część reklam jest z kolei neutralna, zawiera po prostu treści informacyjne, a jeszcze inne są bardziej agresywne. Jak jest w przypadku reklam internetowych?
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że Internet daje możliwość dopasowania pojawiającej się treści do użytkownika. Narzędzia analityczne sprawiają, że na podstawie wyszukiwań, Internaucie podrzucane są interesujące go produkty oraz usługi. Choćby z tego powodu reklama internetowa jest efektywniejsza. Ponadto usługodawca ma w sieci większy zasięg działania oraz kontrolę nad podejmowanymi działaniami. Jego reklama może być wyświetlana przez nieograniczony czas na całym globie.
Warto również zauważyć, że koszty związane z marketingiem internetowym są znacznie niższe reklama telewizyjna. Nie jest również tak długa jak niektóre, często kilkudziesięciominutowe, bloki reklamowe.