Celem każdej firmy jest dostęp do szerokiego grona odbiorców i dobra opinia wśród klientów. Uzyskanie tego wiąże się jednak z tworzeniem wartościowego i atrakcyjnego wizerunku marki za pomocą strony lub sklepu internetowego. Dlatego publikowane na nich treści musza być wartościowe, by przyciągnąć jak najszersze grono odbiorców. W tym celu jednak warto rozwinąć swój content marketing.
Polegający na publikacji przydatnych i atrakcyjnych treści rodzaj strategii marketingowej, powoduje wzbudzenie zainteresowanie wśród ogólnej, ale także konkretnej grupy odbiorców. W wyniku czego można dotrzeć za pomocą czytelników do jeszcze szerszej grupy odbiorców oraz nowych klientów. Ważne jest jednak, aby publikacje były potrzebne i dostosowane do wymagań internautów.
Rodzaj takiego marketingu stawia również na interakcje z obu stron. W wyniku tego firma przekazuje wartościową wiedze, a osoby zainteresowane udostępniają ją dalej, poszerzając zasięg marki i zwiększając tym jej szanse na potencjalnego klienta. Podstawową zasadą content marketingu jest jednak to by treści rozpowszechniane były za pomocą Internetu i poprzez blogi, poradniki, artykuły sponsorskie, ebooki, artykuły eksperckie, video, webinaria, podcasty czy infografiki. Różnorodność form i możliwość ich udostępniania za pośrednictwem mediów społecznościowych, wpływa dodatkowo również na wzmocnienie świadomości i lepsze zaufanie do marki.