Nie od dziś wiadomo, że na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce oraz zainteresowania odwiedzających duży wpływ ma publikowanie wartościowych oraz unikalnych treści. Czasami można spotkać się jednak z sytuacją, że chcą bardzo szybko zapełnić witrynę treściami kopiuje się teksty z konkurencyjnych stron.
Powielanie treści w formie tekstowej to właśnie duplicate content. Skopiowany tekst może pojawić się na kilku różnych stronach lub w ramach jednej witryny. Dlaczego nie warto tego robić? Przede wszystkim jest to niezgodne z prawem i możemy ponieść konsekwencje naszych działań. Poza tym duplicate content może bardzo negatywnie wpłynąć na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. W razie wykrycia plagiatu Google zawsze stara się ustalić, która strona jest oryginalnym źródłem tekstu, a pozostałe zostają zablokowane i nie są wyświetlane. Jeśli stworzenie oryginalnych i atrakcyjnych tekstów jest dla nas zbyt ciężkim wyzwaniem, najlepiej zlecić to profesjonalnemu copywriterowi. A co w przypadku kiedy ktoś kopiuje nasze treści? Wtedy koniecznie należy skontaktować się w właścicielem witryny z prośbą o usunięcie treści lub dokładne wskazanie źródła wraz z linkiem do naszej strony. Jeśli to nie pomoże to pozostaje droga prawna. Warto regularnie sprawdzać przy pomocy darmowych narzędzi czy ktoś inny nie ,,pożyczył” sobie naszych tekstów.