Backlinks

Dostęp do szerokiego grona odbiorców to przepustka umożliwiająca zyskanie potencjalnych klientów. Osiągnięcie tego jednak jest czasochłonne, gdyż wymaga przebicia się do odpowiedniej grupy odbiorców.

W tym celu warto, kierować do nich wartościowe treści, które przyciągną je i zachęcą do udostępniania postów następnym osobą. Sposób takiego rozpowszechniania i przekazywania informacji określany jest jako backlinks czyli inaczej linki zwrotne. Odpowiadają one za przyprowadzenie czytelnika z innego serwisu na stronę firmy lub blog branżowy. Udostępnione linki odnoszące się do strony pozwalają w ten sposób pozyskać szersze grono odbiorców i nowych klientów.

Oprócz tego jednak wpływają także na pozycję rankingową strony. To jednak ocenia się za pomocą wskaźnika page rank strony wprost proporcjonalnie do siły backlinków. W wyniku tego backlinki można podzielić na silne i słabe. Oprócz tego stosuje się podział ze względu na rodzaj ich powstania, czyli naturalny i sztuczny. Pierwsze z nich powstają często dzięki blogom, które dzięki atrakcyjnej treści są udostępniane dalej, po czym wraca szerszy zakres odbiorców. Natomiast sztuczny wynika z faktu, że przekierowywanie na stronę jest za pomocą wykorzystanych automatów.