Profesjonalnie przeprowadzony audyt strony internetowej pozwala określić, co jest przyczyną, że nie działa ona w sposób satysfakcjonujący jej właścicieli. Audyt jest w istocie analizą technicznej oraz merytorycznej strony portalu, która wskazuje jego najsłabsze elementy.
Każdorazowo efektem audytu są wnioski, w jaki sposób należy udoskonalić stronę, aby znacząco podnieść jej popularność w sieci. Pokazuje on na przykład, jakie błędy znajdują się w kodzie oraz czy przystosowanie strony do przeglądania na urządzeniach mobilnych jest prawidłowe. Bada się również płynność wyświetlania poszczególnych elementów serwisu, unikalność treści czy intuicyjność menu. Audyt warto także uzupełnić o analizę słów kluczowych oraz śledzenie drogi pokonywanej na stronie przez użytkowników.
Może się bowiem okazać, że któryś z elementów strony czy sklepu internetowego zniechęca odwiedzających do dalszego korzystania z niego i to narzędzie pozwoli nam go zlokalizować i docelowo zmienić. Warto także przy okazji audytu przeprowadzić analizę konkurencji, aby dowiedzieć się, co robić inaczej aby zadziałało?