3 najczęstsze błędy podczas projektowania logo firmy

Stajesz przed koniecznością stworzenia logo dla swej firmy? Aby było ono atrakcyjne dla potencjalnego klienta, kojarzyło się z Twoją firmą, wyróżniało się i przywodziło pozytywne emocje należy posiadać szczegółową wiedzę z zakresu projektowania. Jeśli za projekt zabieramy się sami to łatwo możemy wpaść w pułapkę. Oto 3 najczęstsze błędy.

Przede wszystkim nie należy używać obrazu z rastrem. Składa się on z pikseli, które podczas zmiany wielkości (szczególnie w trakcie powiększania) tracą one jakość. Obraz staje się rozmazany, niewyraźny i przez to nieatrakcyjny. Rozwiązaniem jest projektowanie logo w programie do wektorowej obróbki grafiki. Drugi problem to używanie inicjałów. Trudno zbudować wiarygodność i wyróżnić się na rynku jeżeli nasze logo składa się z inicjałów nazwy firmy. Nie jest to ani kreatywne ani zapadające w pamięć. Trzecia kwestia to dokładność. Tylko logo bez jakichkolwiek skaz i niedociągnięć będzie mogło być powiększane bez obawy.
To zaledwie trzy punkty, na które należy uważać. Jest ich jednak znacznie więcej, dlatego zaprojektowanie logo warto zlecić fachowcowi.