Social Media

Prowadzenie Social Media jest obecnie równie istotne, jak tradycyjne działania marketingowe. Na jakie elementy zwracać uwagę, by odnieść sukces w mediach społecznościowych?

Profesjonalne prowadzenie fanpage firmy to odpowiedzialne zadanie?

Pod względem marketingowym, jest to jedno z najważniejszych miejsc, w których można liczyć na interakcje z potencjalnymi klientami czy odbiorcami treści. Dlatego też, nie można traktować fanpage na portalu społecznościowym, jedynie jako tuby reklamowej. Największy potencjał profili tego typu tkwi w możliwości budowania relacji B2C, a także B2B. Szybkie odpowiadanie na jakiekolwiek zapytania, propagowanie treści, pożądanych przez klientów, konkursy i sprawne neutralizowanie negatywnych komentarzy (oczywiście nie przez kasowanie ich, ale próbę rozwiązania problemu w jak najbardziej satysfakcjonujący klienta sposób) to potężne narzędzia, które pozwalają zaprezentować firmę od jak najlepszej strony. Fanpage na Facebooku to minimum. Warto jednak pomyśleć także o innych kanałach, jak np. Instagram, Pinterest, Google + czy YouTube.

Jak stworzyć dobry fanpage na FB?

Techniczna strona stworzenia tego typu profilu jest bardzo prosta, wymaga wypełnienia zaledwie kilku informacji w formularzu i uzupełnieniu zdjęć profilowych. Na tym poziomie, warto pomyśleć o promowaniu logo firmy oraz umieszczeniu zdjęcia w tle na tyle atrakcyjnego, by przykuwało uwagę klientów. Może to być fotografia prestiżowej nagrody, przyznanej firmie, zespołu pracowników, siedziby czy kultowego produktu – wszystko zależy od charakteru branży, w jakiej działa dany podmiot. Jak założyć fanpage na fb, żeby spełniał swoją rolę? Kluczowe jest regularne (ale nie przytłaczająco częste) publikowanie postów oraz sprawne motywowanie klientów (bądź potencjalnych klientów) do zadawania pytań, uczestniczenia w sondach i konkursach – ogólnie rzecz biorąc, do tworzenia społeczności wokół profilu.

A ile kosztuje prowadzenie konta na Facebooku?

Od zera złotych po nawet kilka tysięcy miesięcznie – zależy jaki rozmach mają mieć nasze działania. My, jako doświadczona agencja social media wiemy doskonale, iż połączenie rzetelnego publikowania treści i systematycznego podtrzymywania kontaktów z klientami, z płatnymi reklamami, daje najlepsze efekty. Dlatego też, na początek proponujemy, by stworzyć dobrze przemyślany profil a następnie wypromować go za pomocą płatnych wyświetleń. Jeżeli publikowane na nim treści, będą atrakcyjne, to internauci chętnie zalajkują go. Tutaj przychodzi pora na wytężoną pracę. Im ciekawsze treści udostępnisz, tym mniejsze nakłady będziesz musiał ponieść na promocję.

To kiedy prowadzenie fanpage jest darmowe?

Jeżeli zdecydujesz się na promocje firmy wyłącznie za pomocą klasycznie rozwijanego fanpage, to nie będzie Cię to nic kosztować, oprócz poświęconego na działania czasu. Załóżmy, że organizacja, skupiająca biegaczy w rejonie Swarzędza i Poznania, rozpocznie prowadzenie fanpage na Facebooku. O profilu dowiedzą się zwłaszcza osoby, zainteresowane aktywnym spędzaniem wolnego czasu – za pośrednictwem połączeń społecznych na portalu. W sytuacji, gdy np. organizacja będzie promować zawody biegowe w Poznaniu, to warto poszerzyć zasięg jej postów o odpowiednią grupę docelową. Reklamy na Facebooku, podobnie jak w wyszukiwarkach, mogą zostać wysłane do ściśle określonej grupy osób (np. lajkujących tematykę sportową i zdrowy styl życia, mieszkających w Swarzędzu, w Poznaniu, we Wrześni i w Gnieźnie). Social media to temat złożony, który trudno wyjaśnić w kilku zdaniach.

Dobrze zatem – czy prowadzenie FB warto zlecić specjalistom?

Prowadzenie Facebooka firmy to odpowiedzialne zadanie, które powinna realizować osoba kompetentna, dobrze znająca dane przedsiębiorstwo. Social media są przestrzenią dynamiczną, w której odpowiedzi powinny być udzielane natychmiast, a podążanie za trendami jest jak najbardziej wskazane. To właśnie tutaj, warto oprzeć się na specjalistycznej wiedzy i zlecić założenie, skomponowanie, zaplanowanie i prowadzenie fanpage Facebooka specjalistom, którzy będą ściśle współpracować z działem marketingu.