Blogi Firmowe

Prowadzenie bloga ewoluowało z aktywności pasjonackiej do regularnego zajęcia, przynoszącego wymierne korzyści finansowe. Dobrze skomponowany blog firmowy, stał się także nieodzownym elementem stron internetowych przedsiębiorstw – zarówno tych małych jak i całkiem dużych.

Dzisiaj każdy może prowadzić bloga – prawda?

Tak, sieć internetowa daje nam nieograniczone możliwości wyrażania się w formie blogów. Osoba, mieszkająca np. w Poznaniu, Koninie czy Swarzędzu, ma szansę dotrzeć do czytelników na całym świecie, jeżeli jej wpisy okażą się wystarczająco atrakcyjne. Liczne platformy, ułatwiające stworzenie bloga, są na tyle proste w obsłudze, że nawet całkowity laik będzie w stanie je wykorzystać.

Więc blogi to głównie dzieła niespełnionych dziennikarzy, pisarzy i nastolatków?

O nie! Kategorycznie nie zgadzam się z takim osądem. Blogi firmowe czy blogi specjalistyczne, to skarbnica wiedzy i łatwy sposób do promowania się w sieci. Deprecjonowanie znaczenia blogów jest niepoważnym podejściem, ponieważ pomimo zalewu sieci mało wartościowymi treściami, znaczna część blogów jest przydatna, wysoko jakościowa i chętnie odwiedzana.

Czy blogi istnieją wyłącznie jako samodzielne twory?

Tworzenie blogów rozpoczęło się od tej formy. Obecnie panujący trend powoduje, iż blogi są często traktowane jako uzupełnienie portalu, sklepu internetowego bądź strony www danej firmy. Oczywiście tworzeniem blogów o charakterze indywidualnym, zajmują się także prywatne osoby, a o ich powodzeniu świadczą liczby odsłon, przekładające się ściśle na zyski od reklamodawców. Jaskrawym przykładem tego są chociażby blogi modowe, które potrafią wygenerować setki tysięcy złotych zysku miesięcznie.

Jak wygląda projektowanie bloga?

W przypadku tego typu strony, należy szczególny nacisk położyć na szatę graficzną i dobór zdjęć, intrygujących czytelników. Blogi firmowe, będące częścią strony danego przedsiębiorstwa, muszą być także na tyle dobrze wyeksponowane na stronie głównej, by klienci zwrócili na nie uwagę. Nasze doświadczenie, zdobyte nie tylko w Poznaniu i Swarzędzu, ale także wielu innych lokalizacjach naszego kraju, pokazuje jeden, wiodący trend – nawet najlepsze zaprojektowanie bloga nie przyniesie sukcesu, jeżeli jego treści nie przyciągną uwagi odbiorców.

Prowadzenie bloga to zatem stała i niekończąca się praca?

Tworzenie bloga, początkowo ma formę techniczną, jednakże jego kwintesencja, czyli wpisy stanowią najistotniejszy element. Zarówno blog osobisty jak i blog firmowy, powinien być regularnie uzupełniany o wpisy (unikalne!). Duże znaczenie, dla zachęcenia czytelników do powrotu, ma także szybkie odpowiadanie na komentarze. Wtedy odbiorcy czują więź z nadawcą, mogą nawiązać polemikę czy zaproponować kolejne tematy.

Jak wygląda prawidłowo zaprojektowany blog?

Czytelnicy są przyzwyczajeni do dość mocno zdefiniowanego schematu. Wpisy pojawiają się w centralnej części, zazwyczaj w sposób chronologiczny (dzięki czemu stali czytelnicy mogą szybko zorientować się czy pojawiły się nowe treści). W kolumnie z prawej strony znajduje się krótka charakterystyka twórcy, panel szybkiego wyszukiwania treści, odnośniki do wpisów (na podstawie daty czy słów kluczowych) oraz np. losowe zdjęcia z galerii. Górny pasek powinien odsyłać do wpisów podzielonych zgodnie z ustalonym kluczem, podstrony „o mnie” czy danych kontaktowych. Spójność przekazu – kolorystyka, grafika, rodzaj czcionki czy zdjęcie główne, muszą tworzyć spójną całość.

I nie można przełamać tego schematu?

Oczywiście, że można. Czasem się to opłaca, jednakże warto wziąć pod uwagę przyzwyczajenia konsumenckie i wprowadzać zmiany, które wyróżnią bloga na tle konkurencji, ale nie będą sprawiały, że czytelnik poczuje się zagubiony.

Jakie rady na koniec można dać początkującym?

Wartościowe wpisy, odpowiadające na panujące w sieci i nastrojach czytelników trendy są pewnym kluczem do sukcesu. Nieprzeładowanie treści zdjęciami (chyba, że mamy do czynienia z blogiem fotograficznym) oraz odpowiadanie na komentarze (zarówno pozytywne jak i negatywne) są równie istotne.  I zapraszamy do współpracy osoby i firmy z Poznania oraz całego kraju. Oferujemy kompleksowe zaprojektowanie i wdrożenie blogów o dowolnej treści.