Kampanie

Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa, oparta na ciekawej formie i dedykowana mediom społecznościowym, może okazać się znacznie skuteczniejsza, w porównaniu do tradycyjnych form promocji. Marketing social media ma swoje tajniki, o których dowiecie się poniżej.

Jak powinna wyglądać trafna reklama w social media?

To bardzo obszerne pytanie. Kampania na Facebooku będzie miała zupełnie inny charakter, niż promowanie marki czy produktu na Instagramie bądź Google+. Każda z nich powinna jednak opierać się na kliku, kluczowych elementach. Po pierwsze, warto ją dobrze zaplanować. Na początek ustal swoje cele, rozpisz je w harmonogramie i dopiero na jego podstawie planuj kolejne przedsięwzięcia.

Ale skąd mam wiedzieć, jak ustalić harmonogram?

Skuteczna kampania na Facebooku to nie tylko trafna treść, ale również dobrze skomponowany czas jej publikacji. Nasza agencja posiada bogate doświadczenie, w zakresie definiowania grupy docelowej i przewidywania jej zachowań. Korzystając z różnorodnych wskaźników, możemy wstępnie ustalić, w jakim dniu oraz o której godzinie, istnieje największe prawdopodobieństwo trafienia przekazem do świadomości użytkowników. Oczywiście Facebook Ads to znacznie bardziej skomplikowany produkt, który należy dostosowywać także w trakcie jego realizacji.

Jakiś przykład na promowanie strony na FB?

Załóżmy, że firma ze Swarzędza, zarządzająca samoobsługowymi myjniami samochodowymi, poszerza swoją działalność o teren pobliskiego Poznania i Gniezna. Jak wykorzystać potencjał FB, by skutecznie trafić do świadomości nowych klientów? Konfigurując reklamę pod kątem lokalizacji, można wyświetlać ją dla użytkowników mieszkających w Poznaniu i Gnieźnie, dodatkowo zainteresowanych np. motoryzacją czy lokalnymi usługami. Kampania tego typu, powinna być także uzupełniona o działania marketingowe z poziomu profilu firmy. Załóżmy, że mieszkańcy Swarzędza i okolic, którzy są zadowoleni z usług myjni, udostępniając link o poszerzeniu oferty przedsiębiorstwa, mogą wziąć udział w konkursie, którego nagrodą jest karta pre-paid, do wykorzystania na myjni.

Zatem, ile kosztuje reklama na Facebooku?

Facebook cenę reklamy uzależnia od jej zasięgu oraz czasu ukazywania się, a także systemu rozliczenia, jaki przyjmiemy. Użytkownicy posiadają pełną kontrolę nad tym, jak będą ustalać wysokość budżetu i pewność, iż zaplanowana kwota nie zostanie przekroczona. Rzeczywista cena reklamy na Facebooku zależy od przyjętego systemu rozliczania się. W przypadku CPC (czyli kosztu kliknięcia), płacimy wyłącznie za posty, które zachęciły użytkowników do interakcji. Jeżeli wybierzemy CPM (czyli koszty wyświetlenia), płacimy za każde 1 000 wyświetleń.

Czy łatwo skonfigurować Facebook Ads?

Biorąc pod uwagę fakt, iż skuteczna reklama na Facebooku powinna być dobrze skomponowana, to warto to zadanie zlecić specjalistom. Z drugiej strony, należy pamiętać, iż reklamy są wyświetlane w oparciu o system aukcyjny (wielu reklamodawców konkuruje o dostęp do danej grupy docelowej), który priorytetowo traktuje ofertę (czyli maksymalną stawkę, jaką jest skłonny zapłacić zleceniodawca), a także jakość (czyli stopień dopasowania do grupy docelowej i jej atrakcyjność). Zarządzanie kampanią Facebook Ads to złożona kwestia.

Inne tajniki promowania strony na FB?

Marketing social media wymaga trafnego dostosowania przekazu do danej grupy docelowej. W przeciwnym wypadku, reklama okaże się nieskuteczną inwestycją. Owocne prowadzenie kampanii Facebook Ads wymaga dobrego wyczucia trendów. Reklama fanpage powinna być aktualna (np. inna w trakcie tygodnia, inna w weekend). Linki sponsorowane Facebook, muszą być odpowiednio zachęcająco opisane. Dobrze przemyślana reklama w social media będzie wielokrotnie skuteczniejsza od tradycyjnej, gdyż pozwoli trafnie spożytkować zaplanowane na nią środki, trafiając do grupy docelowej o dużym stopniu dopasowania. Dla przykładu, kampania społecznościowa na Facebooku, prowadzona przez restaurację działającą w Poznaniu, dotrze do osób mieszkających w okolicy – czyli tych, którzy wykazują się największym prawdopodobieństwem skorzystania z oferty.