Wizualny aspekt stron i profili społecznościowych

Wymagającym i wieloetapowym zadaniem jest zachęcenie do odwiedzenia strony, zapoznania się z ofertą lub skorzystania z usług potencjalnych klientów. Składa się bowiem na to wiele czynników i działań.

Najważniejsze jest jednak pierwsze wrażenie, które odbiorca wyniesie po natrafieniu na stronę lub profil społecznościowy konkretnej firmy. Dlatego tak ważny jest jej wizualny aspekt. Ludzie z reguły są bowiem wzrokowcami dlatego przyciąga się ich wzrok kolorami i grafiką, a następnie treścią. Wizualizacje odgrywają istotną rolę przedstawiając w przejrzysty i atrakcyjny sposób daną ofertę. W przypadku grafik należy, więc zwrócić uwagę na ich rozmiar, rozdzielczość, jakość i przejrzystość. Służą one jednak nie tylko jako ozdoba lub logo, ale także stanowią przystępny sposób przekazywania informacji między sprzedawcą a klientem.

Określane są one jako infografiki i odpowiadają za zastąpienie skomplikowanych oraz długich treści formą obrazową. Kompozycja musi ich być jednak spójna i dostosowana do zależności przyswajania naszego mózgu. Dlatego treść powinna znajdować się po lewej stronie natomiast obraz po prawej. Wszystko natomiast przypieczętowują kolory, gdyż mają ogromny wpływ na odbiór przekazu.