Google AdWords

Wyprzedzić konkurencje, dotrzeć do prawidłowo zdefiniowanej grupy potencjalnych klientów i zyskać sławę w Internecie – ta idea przyświeca każdej działalności, jakiej podejmują się firmy i osoby prywatne w sieci. Jak osiągnąć zamierzony sukces, wykorzystując dostępne narzędzia? Postaw na kampanie AdWords.

Na czym polega kampania AdWords?

Google AdWords to system reklamowy, który umożliwia umieszczanie płatnych wyników w określonych miejscach w wyszukiwarce. Posiadają one specyficzną postać, są ściśle dostosowane do zapytań internautów i wykazują się dużą skutecznością. Dzięki temu, możesz szybko wypromować swoją witrynę, bez konieczności pozycjonowania jej w wynikach organicznych.

Po co więc w ogóle dbać o pozycjonowanie strony?

Po pierwsze, pojawienie się witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, jest bezpłatne (pomijając koszt pozycjonowania), po drugie zaś, klienci znacznie przychylniej patrzą na strony, które pojawiają się bez oznaczenia „reklama”.

Dla kogo dedykowane są takie linki sponsorowane?

Dla każdego internauty. Pomimo, iż użytkownicy sieci, najchętniej otwierają pierwszą trójkę witryn, z organicznych wyników wyszukiwania to często dają się skusić także na kliknięcie w reklamę zwłaszcza, jeżeli została skomponowana w zachęcający sposób. Warto tutaj również nadmienić, iż kampanie AdWords stanowią blisko 30% wszystkich reklam, pojawiających się w sieci. Dlatego też, nie można pomijać ich potencjału, tworząc strategię marketingową dla swojej firmy.

Dlaczego są tak popularne?

Kampania Google AdWords jest narzędziem, które pozwala na wyjątkowo trafne dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej (np. miłośników akwarystyki ze Swarzędza i okolic, motocyklistów w Poznaniu czy fanów Gwiezdnych Wojen z województwa zachodniopomorskiego). Umożliwiają to skomplikowane algorytmy, które stale są udoskonalane przez Google. Dlatego też, kampania produktowa Google Adwords może mieć charakter lokalny jak i globalny. Jedno jest pewne, wyświetli się osobom, które pokrywają się z charakterystyką Twoich, potencjalnych klientów czy czytelników.

Jak tworzy się reklamę w Google?

Pierwszym krokiem jest określenie celów. Ich zdefiniowanie, pozwoli na szczegółowe opisanie osób, do których przekaz ma trafić. Reklama będzie się znajdować w najbardziej widocznym miejscu w wyszukiwarce, które posiada najwyższy współczynnik kliknięć. Dlatego też, należy ją skomponować w taki sposób, by zwracała uwagę internautów. Równie istotne jest określenie jej zasięgu (np. w Swarzędzu i okolicach Poznania, u czytelników zainteresowanych modą czy u osób, które poszukują informacji na temat chorób tropikalnych).

Trafna treść, czyli jaka?

Reklama w Google, ma mocno ograniczoną ilość znaków, dlatego też, jej skomponowanie, warto zlecić specjalistom. Po przeanalizowaniu popularności poszczególnych słów kluczowych oraz odpowiednim dopasowaniu ich do charakteru kampanii, ułożą je w taki sposób, by zachęcały i intrygowały czytelników. Tutaj jedna, ważna uwaga – tworzenie kampanii Google AdWords musi ściśle odpowiadać rzeczywistej działalności firmy bądź zawartości witryny. Jeżeli okaże się, że słowa kluczowe są niewłaściwie dobrane, to po pierwsze zirytujemy klienta, który straci czas na poszukiwania informacji, a z drugiej zmarnujemy środki finansowe, które można przeznaczyć na efektywniejszy marketing.

Kampania produktowa Google AdWords dedykowana jest sklepom internetowym?

Zależy jak rozumiemy produkt. Dla jednych będzie to kosmetyk, sprzedawany w e-sklepie, dla drugich przepis na upieczenie idealnie pulchnego sernika. Tworzenie kampanii Google Adwords zawsze dotyczy produktu bądź usługi (dzielenie się wiedzą, np. na blogach to także usługa) i powinno swoim charakterem, spójnie uzupełniać treść strony, do której prowadzi. Linki sponsorowane sprawią, że działając w Poznaniu, będziesz mógł trafiać do świadomości klientów z całego kraju i świata. Wystarczy, że odpowiednio skonfigurujesz zasięg reklamy. Późniejsze monitorowanie skuteczności podejmowanych działań, pozwala na wprowadzanie ewentualnych modyfikacji, w celu uzyskania jeszcze lepszego przekazu.