Autoresponder

Prowadząc przedsiębiorstwo niezwykle ważny jest stały kontakt z klientem. Oczywiście nie chodzi o to, aby być dostępnym pod telefonem i w sieci przez 24 godziny na dobę, ale warto poszukać rozwiązań, które wykonają część pracy za nas.

W tym celu doskonałym narzędziem jest autoresponder. Jest to specjalny program lub opcja w programie, która automatycznie odpowiada na wiadomość poza godzinami pracy przedsiębiorstwa lub w czasie urlopu. Jest to z góry ustalona treść, która może zawierać różnego rodzaju informacje. Warto zadbać jednak, aby wiadomość była ujęta w taki sposób, który nie zniechęci klienta do ponownego kontaktu. Oczywistym jest bowiem, że w momencie otrzymania autorespondera, odpowiedź nie będzie taka, jakiej oczekiwałby zainteresowany. Co zatem powinien zawierać autoresponder? Przede wszystkim okres i powód nieobecności lub termin ponownego otwarcia sklepu, a także kontakt zastępczy (jeśli jesteśmy w stanie taki zapewnić). Jeśli przedsiębiorca ma taką możliwość, dobrze widziane jest także podanie numeru awaryjnego, możliwego do użycia w sytuacjach szczególnych.