Spacery Wirtualne

Wizualizacje 3D oraz tzw. spacery wirtualne to stosunkowo nowe rozwiązania, które z powodzeniem można wykorzystywać w tworzeniu niebanalnej kampanii, promującej daną firmę czy jej produkty. Kilka sposobów na ich wykorzystanie w działaniach marketingowych, przedstawiamy poniżej.

Co to są zdjęcia 360?

Odpowiednio wykonane fotografie, połączone w spójną całość, pozwalają na swobodne rozglądanie się po danym wnętrzu bądź oglądanie przedmiotów, podobnie jak robimy to w rzeczywistości niewirtualnej. Wizualizacje 3D możemy coraz częściej spotkać w sklepach internetowych, gdzie produkty są prezentowane z każdej strony a sprawny sposób przenoszenia perspektywy, daje klientowi prawdziwą swobodę. Koniec z zastanawianiem się jak wygląda dany mebel od tyłu. System posiada również opcję zbliżenia, więc żaden szczegół nie umknie uwadze oglądającej go osoby.

Prezentacja produktu 3D to główne wykorzystanie tych możliwości?

Zdjęcia 3D można wykorzystywać także np. do pokazywania wnętrz. Załóżmy, że hotel działający w Poznaniu, chce zachęcić klientów do zarezerwowania pokoju. Atrakcyjne zaprezentowanie go w postaci spaceru 3D, będzie najskuteczniejszą formą reklamy. Z drugiej strony, np. pracownia architektury wnętrz ze Swarzędza, tworząc portfolio przy użyciu animacji 3D, będzie w stanie wyraziście przemówić do wyobraźni potencjalnych zleceniodawców, praktycznie na całym świecie, wyprzedzając konkurencję, która posługuje się klasycznymi galeriami zdjęć.

Jak jeszcze można wykorzystać modelowanie 3D?

Restauracje, kawiarnie, sklepy, hurtownie, ośrodki kultury oraz wszelkie miejsca handlu i świadczenia usług, można efektownie zaprezentować za pomocą zdjęcia 360. Firmy, które chcą podkreślić wysoki standard pracy, mogą również posłużyć się tą technologią. Dla przykładu – kancelaria prawna z Poznania, prezentując wnętrza gabinetów swoich pracowników, skutecznie udowodni prestiżowy charakter działalności, chwaląc się luksusowym oraz atrakcyjnie skomponowanym wyposażeniem biura. Spacery wirtualne mocno zyskują na popularności, co można zauważyć w rosnącym procencie zamówień, jakie wykonuje nasza agencja w tym zakresie.

Czyli, pozwalają się wyróżnić?

Jak najbardziej. Tego typu wizualizacje produktów sprawiają, iż klient może znacznie dokładniej przyjrzeć się ofercie. A kwestia wyróżnienia się, w jakże mocno nasyconym rynku, bywa decydującą o odniesieniu sukcesu w branży. Obecnie bowiem, nie wystarczy świadczyć usługi czy oferować produkty na odpowiednio wysokim poziomie. Aby przedrzeć się do świadomości klientów, warto sięgnąć po nowatorskie rozwiązania. Warto tutaj nadmienić, iż zdjęcia 3D to także narzędzie, które pozwala zaoszczędzić czas.

W jaki sposób?

Załóżmy, że klient poszukuje mieszkania w Swarzędzu. Na co dzień mieszka w innej części kraju i koszt dojazdu na prezentację każdego z rozpatrywanych lokali jest wysoki. Klasyczna galeria zdjęć nie jest w stanie oddać rzeczywistego wyglądu nieruchomości. Wprowadzając do oferty obiekty 3D, oszczędzamy czas, ponieważ klient wstępnie zapoznaje się ze szczegółowym obrazem lokalu i jeżeli zdecyduje się na jego prezentację na żywo, to znaczy, iż stopień dopasowania jest rzeczywiście duży. Od tego już tylko krok do podjęcia decyzji zakupowej. Jednocześnie klient nie będzie marnował czasu na nieruchomość, która nie pokrywa się z jego oczekiwaniami. Modelowanie 3D można także wykorzystać do tworzenia całych kampanii reklamowych.

Chodzi o wizualizacje produktów?

Tak – zarówno tych istniejących już jak i dopiero zaplanowanych. Np. firma działająca w Poznaniu, bierze udział w przetargu na budowę placu zabaw w innej części kraju. Stworzenie modeli 3D, które uzupełnią ofertę, zwróci uwagę komisji, rozpatrującej wnioski. Nasza agencja tworzy modele 3D na różne potrzeby, także do prezentacji multimedialnych dla firm szkoleniowych. Zdjęcia 3D można spotkać coraz częściej na stronach popularnych ośrodków wypoczynkowych, które promują nie tylko swoją bazę hotelową ale także atrakcje, stanowiące ich największy atut. To trend, który warto wykorzystać.