Systemy B2B

Sprzedaż produktów oraz usług w systemie B2B można łatwo wesprzeć poprzez sprawne narzędzia, ułatwiające nadzorowanie całego procesu obsługi klientów. Na czym polegają tego typu systemy informatyczne oraz jak skutecznie z nich korzystać? Wyjaśniamy kilka kluczowych kwestii.

B2B system – co to jest?

Nasza rzeczywistość jest zdeterminowana przez elektroniczne formy kontaktu – zarówno prywatne jak i służbowe. Jeżeli dany podmiot chce prężnie działać i aktywnie pozyskiwać nowych klientów, to powinien skutecznie wykorzystywać przestrzeń wirtualną do optymalizacji swoich działań. Systemy informatyczne dla firm to wygodne i funkcjonalne narzędzie, które można z powodzeniem wykorzystywać dla poprawy dynamiki codziennej pracy. Dedykowane są one przedsiębiorstwom, które kierują swoją ofertę do innych firm oraz podmiotów, mieszczących się w definicji odbiorcy usług i produktów B2B.

Napędzają one sprzedaż B2B?

Oczywiście, że tak. Jednakże najważniejszą ich cechą jest fakt, iż dostarczają wielu informacji, udostępniają liczne funkcje i ułatwiają koordynację prac całego zespołu. Systemy integrują się w sposób automatyczny z najpopularniejszymi programami handlowymi i stanowią platformę komunikacji i sprawnej sprzedaży, która rzeczywiście przyspiesza i ułatwia codzienne transakcje. Tego typu systemy informatyczne dla firm, mogą być stworzone od podstaw bądź z wykorzystaniem gotowych szablonów o sprawdzonej funkcjonalności.

Jak wygląda ich wdrożenie?

B2B system to rozwiązanie, które eliminuje sporą część obiegu dokumentacji papierowej i automatyzuje proces sprzedaży, dzięki czemu minimalizuje ilość czynności, jakie są z nim związane (zarówno ze strony klienta jak i sprzedawcy). Udostępniona platforma, funkcjonuje w oparciu workflow i pozwala znacząco uprościć organizację pracy. Pierwszym krokiem jest instalacja systemu na serwerze (własnym bądź wynajętym), kolejno moduł zostaje uruchomiony i skonfigurowany z programem handlowo – magazynowym, wykorzystywanym w danej firmie. Dzięki temu, sprzedaż B2B będzie skoordynowana. Ostatni krok to przeszkolenie pracowników, którzy będą odpowiedzialni za obsługę systemu oraz powiadomienie kontrahentów o możliwości wykorzystania nowoczesnej technologii. Kluczową zaletą tego rozwiązania, jest możliwość wprowadzenia licznych konfiguracji systemu, które dopasują go do specyfiki danej branży. Dla przykładu – hurtownia materiałów wykończeniowych ze Swarzędza, prowadzi sprzedaż artykułów głównie dla firm deweloperskich i wykończeniowych z Poznania oraz całego kraju. Aby zwiększyć swe obroty i usprawnić pracę zespołu, przedsiębiorca zdecydował się na wprowadzenie klasycznego oprogramowania b2b. Po dwóch miesiącach użytkowania okazało się, iż proces sprzedaży przebiega odczuwalnie efektywniej, ale brakuje w systemie kilku usprawnień, które przydałyby się na co dzień. Uruchomienie i skonfigurowanie dodatkowych funkcji zajmuje zaledwie kilka godzin, a uzyskany system w pełni odpowiada na potrzeby danej firmy.

Jakie inne korzyści zapewniają systemy B2B?

Wzrost sprzedaży jest oczywistym, ze względu na fakt, iż platforma jest dostępna całodobowo, automatycznie przenosi dane do systemu handlowego i pozwala zaoszczędzić czas pracownikom, zwiększając tym samym ich potencjał marketingowy. Systemy B2B to również sprawna komunikacja, która jest niezbędna w przypadku, gdy zależy nam na jak najlepszym kontakcie z klientem oraz bieżącym aktualizowaniu danych (np. o promocjach czy zmianach zasad składania zamówień). Systemy informatyczne tego typu, sprawnie integrują się z programami handlowymi i tym samym odciążają pracowników w zakresie wypełniania kolejnych formularzy.

Na co zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Tego typu usługi informatyczne dla firm, wdrażane przez nas, zarówno w Swarzędzu, w Poznaniu jak i innych rejonach kraju, każdorazowo były konfigurowane pod kątem indywidualnego klienta i dostępne w wersji na urządzenia mobilne – to atuty, o które warto zadbać. Zapraszamy podmioty działające nie tylko w Poznaniu, do współpracy przy wdrażaniu systemu B2B.