Marketing internetowy

Marketing internetowy jest pojęciem, które musi być doskonale znane i rozumiane przez przedsiębiorców chcących zaistnieć w sieci. Jest to bowiem jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Z internetu korzysta teraz prawie każdy. Jest to narzędzie informacyjne, rozrywkowe, za jego pośrednictwem załatwiamy różnego rodzaju formalności oraz korzystamy z usług.

Ujmując rzecz możliwie krótko i rzeczowo – marketing internetowy to szereg działań prowadzących do rozreklamowania marki oraz jej produktów. Mają one kojarzyć się pozytywnie oraz wzbudzać zainteresowanie. Wszelkie działania podejmowane przez przedsiębiorstwo powinny spójnie ze sobą współgrać, zmierzać w jednym kierunku i przynosić wymierny rezultat.

Zależnie od strategii marki, najpopularniejszymi działaniami, na które może zdecydować się firma są: pozycjonowanie witryny internetowej i SEO, reklamy Google Ads, remarketing, content marketing, mailing, video marketing, prowadzenie profili na portalach społecznościowych oraz współpraca z blogosferą.