Mailing jako uzupełnienie kampanii reklamowej

Chcąc uzyskać wysokie wyniki sprzedażowe, ważnym aspektem jest prowadzenie efektywnej kampanii reklamowej. Internet daje ku temu ogromne możliwości. Niezależnie od branży, zasięgu firmy i jej obecności na rynku, sposobów na skuteczną reklamę nie brakuje.

Jednym z nich jest mailing. Polega on na rozsyłaniu wiadomości na skrzynkę internetową do osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę. Odbiorca uprzednio musi zarejestrować się na stronie danej firmy lub chociaż wypełnić stosowny formularz uprawniający przedsiębiorcę do wysyłania do niego wiadomości. Skuteczny mailing opiera się na zasadzie maksymalnego przekazu przy minimalnej ilości słów. Wiadomość musi posiadać wyraźne zdjęcie oraz zachęcający tekst. Przeważnie mailing informuje o dużych promocjach, wyjątkowych okazjach lub wyprzedażach. Jest on korzystny zarówno dla odbiorcy, jak i nadawcy, a więc nie jest odczytywany przez Klienta jako negatywny i męczący.

Prowadzi do podtrzymania relacji między stronami, zwiększa zasięg reklamy i wzmacnia kampanię. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie jednokierunkowej kampanii reklamowej nie przyniesie optymalnych efektów. Aby dotrzeć do większej rzeszy odbiorców, konieczne jest korzystanie z bardziej rozbudowanej strategii marketingu internetowego.